Når du annoncerer på nettet, har du sandsynligvis et ønske om at få mest muligt ud af dine marketingkroner. Det kan lyde let, men sådan forholder det sig desværre ikke helt.
Man kan skabe rigtig gode resultater, når man annoncerer på nettet, men man kan også ende med at tabe en masse penge. Derfor er det meget vigtigt, at man ikke blot prøver sig vilkårligt frem, da det kan ende med spild af marketingkroner.
I stedet bør du læse med herunder, hvor du kan finde tre tips, du kan bruge til at maksimere udbyttet af din online annoncering. Hvis du gør brug af disse, er der en større chance for, at du faktisk ender med en positiv ROI.
#1: Din marketing skal være datadrevet
Når du arbejder med annoncering på nettet, er det vigtigt, at den er drevet af data. Ifølge McKinsey & Co. giver datadrevet marketing nemlig op mod 250% højere ROI, hvorfor det bestemt er en forbedring, der er til at føle på.
For at kunne basere sin annoncering på data, er man dog nødt til første af have disse data. Dem kan man indsamle på et hav af måder, da de kan stamme fra sociale medier, nyhedsbreve, din webshop og meget andet.
Da der kan være mange kilder til disse data, er det vigtigt, at man sørger for at samle dem et sted. Det kan man med fordel bruge en Customer Data Platform til. Er det noget, du gerne vil vide mere om, så klik her.
#2: Udliciter til et bureau
Hvis det er dig selv, der står for din annoncering, er det værd at overveje, om ikke det er på tide at udlicitere det. Der er nemlig en god chance for, at du kan få et større udbytte af din annoncering, hvis du overlader det til nogen, der har specialiseret sig i det.
Har du planer om dette, kan du glæde dig over, at der findes et hav af bureauer i Danmark, der har speciale i annoncering på nettet. Derfor skal du naturligvis ikke være i tvivl om, hvorvidt du kan finde nogen, der kan hjælpe dig.
Dette betyder dog også, at du skal være meget selektiv, når du skal vælge mellem de mange bureauer. Du skal nemlig sikre, at de faktisk er dygtige til deres arbejde.
#3: Fokuser på færre kanaler
Den dag i dag er der et hav af steder, hvor man kan annoncere på nettet. Det har betydet, at der er rigtig mange virksomheder, der har valgt at give sig i kast med at annoncere mange af disse steder.
Det kan måske virke som en god idé, da det må betyde, at man kommer ud til flere personer. Skal du have det maksimale udbytte ud af din marketingindsats, er det dog ikke en god idé at gøre det på denne måde.
Derimod bør du fokusere på et færre antal kanaler, indtil du er helt sikker på, at du har fat på dem. Du kan med fordel starte med at annoncere på Facebook, hvorefter du f.eks. kan tage Instagram eller Google.